שיקולים משפטיים לרכישת נכס בנאמנות מקרקעין

ישנם לא מעט שיקולים משפטיים שיש לקחת בחשבון ברכישת נכס בנאמנות מקרקעין. בשנים האחרונות ניתן לשמוע על יותר ויותר אנשים, שבחרו להשתמש במנגנון הנאמנות לצורך רכישת דירה עבור הילדים שלהם. מדובר על אנשים שמעוניינים להבטיח ביטחון כלכלי מסוים לילדים, דבר שמוביל אותם לרכישת נכס שנועד לעבור לדור הבא. מנגנון הנאמנות מאפשר למייסד הנאמנות להעביר לידי הנאמן בעלות על הנכס, בהתאם לכתב הנאמנות. הנאמן מחזיק בנכס עבור הנהנים בנאמנות, כלומר הילדים.

 

כל מה שחשוב לדעת לגבי רכישת נכס בנאמנות מקרקעין

עורך דין מקרקעין יוכל לספק לכם ייעוץ משפטי לגבי רכישת נכס בנאמנות מקרקעין ולסייע בהבנה מעמיקה יותר של התחום. בכל מקרה, לא מומלץ להגיע למסקנות והחלטות באופן עצמאי, מאחר ורק איש מקצוע שמתמחה בתחום ומכיר אותו לעומק, יוכל לסייע לכם להגיע להחלטה הנבונה והמתאימה ביותר עבורכם. כדאי לדעת כי בארץ הנאמנות אינה מוכרת כאישיות משפטית, לכן היא אינה רשאית להחזיק, למכור או לרכוש נכסי נדל”ן שונים. לכן במטרה לפתור את הבעיה המשפטית הזאת, הנאמנים מקימים חברה להחזקת נכסי הנאמנות. אך מבחינת רשויות המס, הכנסות החברה נחשבות להכנסות הנאמן. לכן חשוב להבין את כל הדקויות ולהיעזר בעורך דין שמתמחה בתחום.

 

רכישת נכס בנאמנות מקרקעין – שיקולים משפטיים שיש לקחת בחשבון

רבים משתמשים במנגנון הנאמנות על מנת להעביר נכסים לילדים, לשמור על הנכסים מפני תביעות צד ג’ וניהול הון משפחתי בצורה מסודרת ומאורגנת יותר. אך כדאי לדעת כי מבחינת רשויות המס, ברגע שהעברתם את הנכס שלכם לנאמנות, מדובר על אירוע מס. אך אם יוצר הנאמנות הינו קרוב משפחה של הנהנה, יינתן פטור מתשלום מס שבח וחיוב מופחת במס רכישה. במידה ועדיין לא הוגדרה זהות הנהנה, ככל הנראה תאלצו לשלם מס כפול. כמו כן, במידה ותבחרו להחליף את זהות הנהנה, הדבר ייחשב כרכישת הנכס מהנהנה הקודם, דבר שיוביל לתשלום מס בהתאם לחוק.

 

החשיבות של עורך דין מקרקעין ברכישת נכס בנאמנות מקרקעין

עורך דין מקרקעין שמתמחה בתחום ומחזיק בניסיון של שנים, יוכל לסייע ולייעץ לכם לגבי רכישת נכס בנאמנות מקרקעין. עורך הדין מכיר את כל הניואנסים של התחום, דבר שיוכל לספק לכם את התמונה המלאה. זוהי ההזדמנות שלכם להבין את כל היתרונות והחסרונות של רכישת נכס בנאמנות. כמו כן, עורך הדין חייב לספק לכם הסבר ברור ומפורט לגבי ההשלכות של העניין מבחינת מיסוי. למשל, במידה ומדובר על רכישת נכס בנאמנות מקרקעין עבור אחד הילדים, הרי שמדובר על הדירה הראשונה של הילד, דבר שמוביל לתשלום של מס רכישה מופחת. כלומר, הילד ייחשב בתור הבעלים של הנכס, למרות שהוא נרכש באמצעות הנאמנות.

 

מה כדאי לדעת לגבי המחלוקת המשפטית בנושא?

לפני מספר שנים ניתן פסק דין תקדימי בנושא רכישת נכס בנאמנות מקרקעין. פסק הדין ניתן על ידי ועדת הערר של בית המשפט המחוזי בת”א בעניין סמואל גליס, אשר קבע כי העברה של נכס לנאמנות (ללא שום קשר לזהות הנאמנים) אינה מהווה כלל אירוע מס, בניגוד לעמדת רשויות המס. פסק הדין התייחס למצבים שבהם הנכס מוחזק על ידי הנאמן. מדובר על פסק דין חשוב וחיוני, המאפשר להחליף את זהות הנהנים בנאמנות, מבלי ליצור אירוע מס. עם זאת, חשוב להדגיש כי הערעור על פסק דין זה הוגש לבית המשפט העליון ועדיין לא הוכרע.

 

רכישת נכס בנאמנות מקרקעין – סיכום

עורך דין שמתמחה בתחום הנדל”ן חיוני בכל הקשור לרכישת נכס בנאמנות מקרקעין, מאחר וזוהי הדרך היחידה להבטיח את האינטרסים שלכם.

נכס נדל_ן

Table of Contents

Additional Info

Have a Question? Contact Us >>>